Syyskuun huiveja

Tai voiko tätä nyt huiviksi sanoa. Tällainen hartia-asia, lämmitin, sentyyppinen. Mulla oli vyyhti Louhittaren luolan Ilmatarta, enkä osannut päättää, mitä siitä tulisi. Lopulta matkin Snurressa samasta langasta näkemääni tällaista keeppiä, ja ehkä se tällaiselle keskikokoiselle lapselle on ihan ookoo. Ainakin kevyt ja kivanvärinen.

Pyöröpuikoilla 3,5 n. 100 silmukkaa, ensin pari kerrosta ainaoikeaa ja sitten sileää oikeaa, kunnes jossain vaiheessa satunnaisia kavennuskerroksia. Ei kovin järkevä ohjeselitys, mutta just niin mä tein.



Toinen huivi on Malabrigo-lankojen jämistä. Se on niin kaunista lankaa, että piti ihan miettiä, miten jämät saisi käytettyä arvoisellaan tavalla. Musta lanka on Geilskin villa-puuvillaa, ja värikkäät raidat näitä jämiä. Mun mielestä aika kiva.

Aloitin viidella silmukalla ja lisäsin jokaisen oikean puolen kerroksella alussa ja lopussa yhden silmukan. Sitten vaan porskuttamaan, kunnes lanka loppuu. Nelosen puikot.




Mä olen ollut flunssassa tässä muutaman päivän, ja joinain päivinä en edes ole jaksanut neuloa. Paha tilanne. Olen tehnyt päättelyhommia ja kerinyt lankoja. Tänään onneksi olen päässyt taas tämän keskeneräisen Robin-paidan kimppuun. Se edistyy kyllä, mutta tällä hetkellä mietin, pitäisikö purkaa, kun hihasta uhkaa tulla vähän kiemurainen... Noh. Kahtotaan, mitä siitä tulee. Menen nyt sen viereen tuonne sohvalle finrexinin, kurkkupastillien ja Downton Abbeyn kanssa.


Kommentit

Suositut tekstit