Lankalauantai: Vertices Unite


Ihastuttavaa lankalauantaita! Mun mielestä kyllä jokainen lauantai vois olla lankalauantai. Ja perjantai varsinkin. (Nimi ilmeisesti tulee siitä että ennenvanhaisesti oli tänäpäivänä tapana keittää ja värjätä talvella kehrätyt langat. Ei höpsömpää.)

Olen ollut aika lailla koukussa näihin Westknitsin huivimalleihin, ja näitä Vertices Unite -huiveja tein kaksi, kolmas olisi vielä haaveissa, sellainen isompikokoinen, melkeinpä vilttikokoinen. Eli shlanket, huvin ja viltin välimuoto. Tämä Vertices Unite on hauska malli, joka neulotaan viidellä eri värillä kuutena eri osiona, joista jokainen aloitetaan jo olemassaolevan osan reunasta. Paitsi eka. Väreinä voi olla mitä vain. Tässä pastelliunelmassa mulla on ihmeellisen hempeät sävyt Hedgehog Fibresin lankoja. Aika karkki tuli. Mun suosikki on tuo harmaa, upea sävy.


Toinen, tai oikeastaan ensimmäinen huivi on sitten vähän enemmän mun väreissä. Lanka on Tosh Merino Lightia paitsi tuo mintunvihreä on Hedgehog Fibres.

Tämä lähti koko juttu siitä, että mulla oli tätä supervihreää sekä edellisestä projektista jäänyttä pinkkiä, ja halusin tehdä niistä jotain. Ah, voisin vain tuijotella niitä yhdessä. Sen verran vielä jäikin, että sain neulottua pienet kämmekkäät yhdelle Viiville, joka lähtee kohta kauas Lappiin. Huivi meni kamulle, joka rakentaa taloa. Tuskin tarvis sanoa enempää.




Kivaa pääsiäistä ny!
Kiitos malleille S&S


Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit